2009-01-18
 13:04:31

Vänner, tvätt och ombesiktning

Har tvättat idag! vaknade vid 5.30 i morse.. Haha.. Så jag passade på att slänga i en maskin tvätt vid 6 tiden.. Hade inte så mycket tvätt så det var ganska skönt.. :-)
Nu sitter jag och glor på Vänner säsong 7 (Fick låna den av sambons kollega)
Sambon ligger här på soffan och nannar.. Som vanligt.. Hehe.. Han har jobbar i natt.. Sista natten ikväll..
Skönt!
Imorron bär det av till besiktningen med kompisen igen.. Haha..
Bilen gick inte igenom sist.. :/
Så har hon och hennes man fixat felen och jag ska köra bilen till besiktningen imorron :)
Trevligt!

Annars händer det inte så väldans mycket här hemma idag..

Hos dig då? Vad gör du idag?


Lotti

Tack! =)

Det lutar åt en Honda Civic faktiskt! Jag tycker den är grymt snygg, den "gamla" från typ 94/95.

Hoppas din/er bil går igenom bes imorgon =)



PUBLICERAT: 2009-01-18, 15:47:57 | URL: http://yoohh.se
Lotti

Hehe, va bra! Då känns valet tryggt :O

Vad har ni för en?



PUBLICERAT: 2009-01-18, 16:11:52 | URL: http://yoohh.se
Lotti

Ah! Men den är ju fräck, varför ska ni inte behålla den? Där finns väl lika mycket plats till barnvagn och grejs, om inte mer, än i volvon?



PUBLICERAT: 2009-01-18, 16:22:29 | URL: http://yoohh.se
Lotti

Äh, det är bara för dom att inse att dom inte får som dom vill, det är inte dom som bestämmer!! Haha! :O



PUBLICERAT: 2009-01-18, 16:23:10 | URL: http://yoohh.se
Lotti

Ja de kan jag tänka mig! Det är ju inte bara att köpa en bil och se glad ut, hehe. Massa extra kostnader alltid, trist!

Nja, jag tycker inte dom nyare Honda är så charmiga faktiskt.. Gillar faktiskt lätt och enkelt Saab 900 -98 typ :O Den är stilren. Dock inte lika snygg som aeron, höhö..



Men den ny Audin, kombi, vit, såå grym..!



PUBLICERAT: 2009-01-18, 16:29:33 | URL: http://yoohh.se
Lotti

Kan det kanske va, vet faktiskt inte va den heter.. :S Är inte så jätteinsatt!

Bara på de modeller som är aktuella i min prisklass just nu :O

Så länge vi inte har barn vill jag inte dra på mig onödiga lån på en nyare variant..



PUBLICERAT: 2009-01-18, 16:35:25 | URL: http://yoohh.se
Lotti

He he he, ja jag dissar den nu! Hondan dök upp som ett brev på posten, när jag egentligen hade bestämt mig för Colten. Men Hondan är mer intressant ;)



PUBLICERAT: 2009-01-18, 16:36:59 | URL: http://yoohh.se
Lotti

Ja jag har faktiskt sett den på Tv, haha!

Lån är mög såvida det inte är till hus eller bostadsrätt. Isch!



Kommer köpa den privat, om den nu är i det skick som han utger den för att vara! Blir det inget trubbel har jag den kanske idag.. Oho! :O



Men du vem är du egentligen? Hehe, du bara dök upp från ingenstans! Lide hemlig, inga bilder ;)



PUBLICERAT: 2009-01-18, 16:41:21 | URL: http://yoohh.se
Lotti

Haha, ja det vet jag då!

Varför Jessika!? Hehe!



Ja man kan inte hålla reda på alla olika boksäver och siffror som håller rätt på alla modeller, hehe.



PUBLICERAT: 2009-01-18, 16:50:29 | URL: http://yoohh.se
Lotti

Oh, varför känner jag igen efterhägnsna ex.. Brr!



Den är i Hbg, och röd faktiskt mot min vilja.. Men jag gillar bilen! Och den är rätt snygg i röd.. Hade nog bara otur med min gamla bil som inte höll sin röda färg speciellt snyggt!



Var bor du nuförtiden?



PUBLICERAT: 2009-01-18, 16:54:45 | URL: http://yoohh.se
Lotti

Haha jasså? Det är inte så lätt att INTE falla för den karlen.. Han är genomgo! =) Och han är aldrig sur! Haha!



PUBLICERAT: 2009-01-18, 16:56:15 | URL: http://yoohh.se
Lotti

Aha! Vilken flytt upp dit!

Vi bor i Kävlinge, ja, fan, jag gav med mig. Lite ångest men det funkar faktiskt. Skönt att komma bort från Lödde ett tag i alla fall.



Hade en Mazda 323f 5d som vi körde och krockade för två veckor sen.. Färgen var skum på den, vi vaxade den i somras och det höll inte så länge. Men men, den är såld nu så det är inte mitt problem längre =)



Ulfen är en Jack Russel Terrier, full med enerig! Men mest mys =)



PUBLICERAT: 2009-01-18, 17:01:02 | URL: http://www.yoohh.se
Lotti

Jodå, det funkar här! Här är aningen lugnare än i Lödde, även om man är in ingrodd Löddebo!

Klart, skönt att du hittat rätt =)



Vi kasade in i ett räcke när vi körde hem från Lund, mosade vänster sida på fronten. Det finns bild på det om du bläddrar längre bak..

Vi klarade oss fint! Var lite skakigt och sådär, jag tänkte mer på bilen!! Chockad som man blev :O



Han skäller om man busar upp honom till max, och när det ringer på dörren. Annars är han faktiskt bra med det, han är nyfiken när man möter andra hundar, men skäller aldrig på dom. Gutt =)

Funderar ni på att skaffa hund?



PUBLICERAT: 2009-01-18, 17:10:13 | URL: http://yoohh.se
Lotti

Jupp :O

Kollade även på Honda crx´en i Klippan igår! Grymt coola men där va sjukt mycket att göra på den tråkigt nog.


Lotti

Jag och min fd sambo hade katt, och jag kan ju säga att det är mer givande med en hund! Dock är det promenader som gäller när man minst vill gå ut, hehe.. Men det är det värt! Det ger mer än en katt, men sen beror de ju på vad man har tid till också.



Mm, har ju för sig alltid trivts i Lödde på senare år, men ja, Jimmy hade inte körkort och jag kände att jag kunde prova på att flytta =)


Lotti

Det var den jag hade tänkt mig :O Hehe!



Ja, jag har växt upp med hund men aldrig riktigt velat ha en själv.. Men efter pappa gick bort ville nog Jimmy få mig på andra tankar så hittade han Uffe, vi åkte och tittade på han sen var man ju såld!

Så det var inte mycket att prata om =)


Lotti

Det är inte så farligt dyrt med hund faktiskt, vi trodde också de skulle bli dyrt men tji fick vi =)


Lotti

=)

Han blev 1 nu 2 januari. Stor kille!

Hmm, svårt att säga. En påse mat går på 200-300kr och den har vi nästan 1½ månad. Sen är de vaccinationer, en gång när vi fick honom sen en gång nu när han skulle få 1 års spruta. O dom går inte på mer än 300 kr. Trodde de skulle va dyrare.. Försäkringen på honom betlar man en gång om året och den blir dyrare för varje år, tror vi betala runt 700 kr i mars när vi fick honom, så den kommer väl snart igen men tror inte den ligger på mer än 800-900 nåt.. Sen är de ju leksaker, koja, godis, bajjepåsar, koppel, och allt det där till, men det kan man ju själv styra i kostnader. Vi skämmer bort honom rätt rejält så allt som allt har vi nog lagt runt 15.000 på honom, om man räknar med vad han kostade.

Oj, det blev ett långt inlägg.. Hoppas du orkar läsa hehe


Lotti

Hehe jo det är inte gratis minsann! Vi är väl också inne på de spåret :O så jag är rätt glad att vi skaffade hunden först faktiskt.. För visst, jag erkänner att det är MYCKET jobb med en hund. Inte bara mysigt och gulligt liksom.. Det är väl typ som med en bebbe =)


Lotti

Vi unga!? Du är ju lika ung! ;) Okej, man kan kanske förstå att han vill ha en liten familj att ta hand om. Vi är 84or båda två.

Hur länge har ni varit tillsammans?


Lotti

Uffe tackar så mycket :O


Lotti

Så härligt att det känns så rätt med gubben din! Kan ju kvitta egentligen om man hängt ihop i 5 månader eller fem år, faktiskt. Vi har varit tillsammans i 2 år nu i april, tiden springer, det känns som igår!



Det stämmer bra, du har koll.. hehe. Jag hade en liten Ford Fiesta som första bil. Den gjorde dom inbrott i och demolera.. Så då köpte jag Mazdan. Som vi krocka. Så nu ska jag ge mig fan på att jag ska ha nästa bil lite längre!! Hehe :O


Lotti

Länken funka inte :O



Har varit sambos ganska exakt 1 år! Flyttade hit 10 jan förra året.



Det är synd när man upptäcker att det blir för dyrt, och man trivs med det man har. Samtidigt kan det kännas som man vill lägga dom pengarna på något annat! Blir det inte billigare även om bilen står på honom, med tanke på att han är 33? Brukar ju vara billigare då.. Eller jag vet inte :O


Lotti

Försäkringen va ju inte så farlig i alla fall! Men visst, 1l milen är lite saftigt.

Ja den har jag sett, den är riktigt snygg! Dock har jag inte riktigt så mycket att leka med nu, och jag har såvrt att tro att han vill gå ner i pris :S Och så är jag rätt mycket i behov av en bil, annars hade jag sparat undan några månader och köpt en dyrare. Men men, man överlever! Vill ju trots allt ha en Honda :O



Så när är de bebis tid för er då? =)


Lotti

Det är ju bra! Att sälja av lite lönar sig ibland. Det gjorde vi i somras med och fick ihop en ordentlig sommarkassa =)



Jo det är klart, ingenting är gratis. Försäkringar är så tråkiga pengar också. På nästa bil ska jag ha helförsäkring, om de inte är för dyrt :O hade bara halv på Mazdan så fick ju inte ut en krona för krocken annars hade jag tagit den på de istället.



Den svarta står i 19. Den röda i 11.900. 19 har jag inte riktigt nu känner jag :O Inte i januari månad! Jobbar bara halvtid så tar ju ett litet tag att spara ihop också.


Lotti

Har alltid haft bilen på pappa så de har blivit hyfsat billigt, Mazdan fick jag flytta över på mamma och det var samma pris. Denn lär inte heller va så dyr =)

Det är 3 dörrars ja, men de funkar. Det är lite mysigt på nåt vis :O Inte så ofta det är mer än jag, Jimmy och Uffe i bilen så =)



Vad gör du om dagarna, jobbar du eller pluggar du något?


Malin

kikar tillbaka. fin blogg du har...färgglad...här har inte hänt mycket idag...slappt..


Lotti

Du hittade ju bilen på blocket =)

Jag betalade/betalar runt 300kr i månaden. Men så drog också Mazdan 0,6 :O så det var verkligen överkomligt.



Ah, trivs du bra med det? Inte tungt för rygg osv?



Jag säljer leksakar, barnvagnar och bilstolar ;) Stormtrivs!


Lotti

Du hittade ju bilen på blocket =)

Jag betalade/betalar runt 300kr i månaden. Men så drog också Mazdan 0,6 :O så det var verkligen överkomligt.



Ah, trivs du bra med det? Inte tungt för rygg osv?



Jag säljer leksakar, barnvagnar och bilstolar ;) Stormtrivs!


Lotti

Du hittade ju bilen på blocket =)

Jag betalade/betalar runt 300kr i månaden. Men så drog också Mazdan 0,6 :O så det var verkligen överkomligt.



Ah, trivs du bra med det? Inte tungt för rygg osv?



Jag säljer leksakar, barnvagnar och bilstolar ;) Stormtrivs!


Lotti

Har du gått ner mycket i vikt? Jag har ju inte sett dig sen.. Ja, typ tolvåker! Skönt att du trivs, de är viktigt =)



Oj, i en golf?? Hm, bra fråga. Ett kompakt schassi i alla fall tar minst plats :O svårt att säga på rak arm du! =)



PUBLICERAT: 2009-01-18, 20:32:11 | URL: http://yoohh.se
Lotti

OJ! Men shit, det är ju jättebra jobbat!! Ska gå in och kika :O Då kan jag och mina 16 kg jag tappat slänga oss i väggen, haha =)



Ja det stämmer ju, det gjorde vi! Jag la nog inte märke till din vikt då tror jag.. :O



Det bästa ni kan göra är att åka runt och prova dom i bilen, det får man göra på dom flesta ställen! Så ni vet vad ni har att ge på =)



Nu ska jag göra mi redo för att fara mot Hbg! Ha de gott sålänge och kul att prata med dig så här långt =)


Lotti

Har addat dig :O



Tack!!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: