2009-03-11
 08:03:16

Fy fan vad dåligt!

Riktigt förbannad är jag! Lämnade in min mobil på ThePhoneHouse i fredags eftermiddag och de skulle skicka upp den till försäkringsbolaget så att de kan se att telefonen var trasig. Sen skulle det ta ca 2 dagar innan jag fick besked om det skulle gå på försäkringen..
Senare på fredagen så ringde det på min mobil, jag hann inte svara. När jag kollade upp nr på eniro.se så fanns det inte med..
Jag tänkte så det knakade och undrade vem fanken det kunde vara som ringt mig. (Det är nämligen inte många som har mitt nr)
Jag ringde tillbaka fleeeeeeera gånger både i lördags, söndags och i måndags!
Till sist ringde jag ThePhoneHouse (de har ett nummer bara) och bad om nr till butiken där jag lämnat in min telefon.
Jag fick nr och det var samma nr som ringt mig EN gång i fredags! EN gång!
Jag tänkte ju att om det är nåt viktigt så ringer man väl igen eller lämnar ett röstmeddelande..
Men näää då!
Åhh..
Aja.. Hur som helst.. Jag ringde butiken säkert 6-7 gånger igår innan de svarade! ( jävla mycket har de inte att göra så de inte hinner svara)
Jag sa att de ringt mig i fredags osv..
"Ja, det gäller din försäkring" sa han..
Jag hade tydligen inte betalt för de senaste kvartalet..
"Hmm, skumt. Jag har inte fått ngn faktura" Sa jag då.
"Nä, men det går på autogiro, ring till Försäkringsbolaget och fixa så de blir betalt så fixar vi telefonen sen"
Okej, jag ringde försäkringsbolaget.. Stog i telefonkö i 10 minuter!
Pratade med en trevlig herre där som sa att det finns två olika sorters autogiro, ett som är kopplat till bankkontot och ett där man knappar in siffrorna på bankkortet..
Och det var givetvis de sista alternativet som jag hade (Jag bytte bank i somras och de sa att de skulle fixa allt med autogiro osv, så jag tänkte inte mer på det)

Jag satte över 175:- på kontot där det skulle dra pengar och han skulle fixa det efter en kvart..
När det gått 20 minuter och pengarna fortfarande inte var dragna så ringde jag upp igen (telefonkö ca 15 minuter till) och då sa han att de hade försökt dra TVÅ avgifter! Jasså?!
Ja, tydligen hade jag missat att betala två gånger!
Hur i helvete ska jag veta det när jag inte blir meddelad?!
Inget brev ingen faktura ingenting!
Som sagt, jag bytte bank o de skulle fixa allt och jag tänkte inte mer på det.. Glömde helt enkelt bort att jag hade försäkring på telefonen!
Så jag sa till killen på Försäkringsbolaget att de kanske skulle meddela sina kunder när det uppstår sådana här saker!
För ALLA andra företag är snabba som satan när man missat att betala!
Detta innebär att jag ska betala 174:- * 2 + 500:- (Självrisk)
I helvete heller sa jag! Jag skiter hellre i det och köper en ny telefon själv!
För såna jävla blufföretag vill jag inte stödja!
Det gör mig RIKTIGT irriterad!!

Försökte ringa tillbaka till ThePhoneHouse igen för at säga att jag skiter i telefonen.. Ringde ett par gånger och lät signaler gå fram i ca en minut.. Och till min stora förvåning.. INGET svar!
Haha! Jag blir så trött!

Jaha.. Så kan det gå..
Så jag ska helt enkelt köpa en ny mobil..

Idag ska vi ut o cykla och mannen ska jobba :-)

Vad händer hos dig idag?


Nattis

åh grattis till förlovningen :) va det ett film frieri??



PUBLICERAT: 2009-03-11, 10:41:48 | URL: http://moveahead.blogg.se/
SOMMAR (SKIT) UNGARNA!

Men gud vad irriterande med mobilen!!! Gullig blogg du har!! :D KRAMAR



PUBLICERAT: 2009-03-11, 10:57:33 | URL: http://sommarungarna.blogg.se/
Karina

vilken söt blogg du har!:)

Vad jobbigt med mobilen:S



PUBLICERAT: 2009-03-11, 18:11:00 | URL: http://kto.blogg.se/
Frida

Snygga och trendiga smycken till mycket bra priser hittar du i min blogg! Gå in och kika vetja :)



fridafritzon.blogg.se



PUBLICERAT: 2009-03-13, 08:30:20 | URL: http://fridafritzon.blogg.se/
c a s p e l i h n a

Jag vill tipsa dig om en jättebra sida där du enkelt kan få presentkort på klädesbutiker.

Klicka på länken: http://www.freestreet.se/?r=2168

och registrera dig, sen är det bara börja samla poäng och byta in dem mot presentkort.

Det är verkligen jätte enkelt och en superbra sida!



PUBLICERAT: 2009-03-13, 08:30:36 | URL: http://caspelihna.blogg.se/
Pernilla

Fyyfaan vilka nötter!

Vi hade också problem med ett försäkringsbolag för ett tag sedan. Men dom skickade påminnelser ist för räkningar. Sikka as!



PUBLICERAT: 2009-03-16, 06:55:26 | URL: http://pernillamariaa.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: