2010-05-07
 08:47:36

Ekonomi..

De ständiga orosmomentet..
Visst är de trist med ekonomi.. Iallafall om (när) man inte får ihop de..
Kollade på Aftonbladets hemsida igår och fick syn på detta!
Det är helt galet att de skiljer nästan 1000:- per år om du har en gammal eller ny frys!
Jag undrar hur många det är som egentligen har stenkoll på sin ekonomi.. Som vet exakt var alla pengar går osv..
Jag och min sambo är faktiskt duktiga på att ha koll..
Vi har en budgetplan och håller oss till den..
Fast vi inte är några höginkomsttagare så har vi möjlighet att lägga undan pengar så att vi slipper ta massa krediter o avbetalningar osv..
Och visst känns de bättre att köpa nånting för pengar man har sparat ihop än pengar man har lånat! :)
Visst de finns ju undantag, ett hus kanske inte är så lätt att spara till.. Hehe.. Om man inte vill vänta allt för länge..
Samma sak med ny bil..
Men just "småsaker" som möbler, tv, dator osv..
Kollade på Lyxfällan innan.. De paret som de handlade om igår hade 32 OLIKA räkningar varje månad!
Det för mig är heeeelt tokigt..
Visst, jag fattar att man kan hamna i ekonomisk knipa om nåt skulle ksita sig med jobb eller så.. Men att man tar dyra lån med skyyyyhög ränta..
Hos olika banker..
Istället för att ta ETT lån med inte så hög ränta..

Det är inte konstigt att de snurrar ur kontroll tillslut..
Men jag tycker att man ska försöka ha koll!
Skriva ner vad man har för inkomster respektive utgifter o planera utifrån de..
O iallafall försöka ha lite pengar över i slutet på månaden..
Istället för att bränna alla pengar så fort de kommer in på kontot! :)

Det är ett bra tips! :)



Familjen Korb ♡ Blivande tvåbarnsmamma

Oh se där, Ironman 1 lockade inte alls, men både jag och sambon är sugna på 2:a. :D



Hoppas ni får mysigt.

Krama



PUBLICERAT: 2010-05-07, 09:08:14 | URL: http://salkert.se
Smsa Låna

Jag hoppas att du fortsätter med att uppdatera din blogg - den har verkligen potential :)!



PUBLICERAT: 2012-01-12, 23:18:41 | URL: http://smsalåna.nu

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: