2010-05-22
 17:44:11

Jag blir så..

Jäkla förbannad ibland!
D frågad emig via sms om jag kunde tänka mig att jobba imorron kväll.. Eventuellt..
Och jag sa ja, varför bara eventuellt..
Jo, för att en annan timmis hade blivit tillfrågad först men inte riktigt bestämt sig för om hon kan eller inte!
Är det rättvist?!
Får ALLA timmisar de privilegiet att kunna säga "Nja, jag vet inte riktigt än.. Jag får återkomma"
NEJ!
Så är de jävlar i de inte!
En morgon ringde de och väckte mig 06.50, och frågade om jag kunde jobba..
Eftersom att jag var helt yrvaken så bad jag att få ringa upp när jag kollat min kalender så att jag inte hade nåt annat planerat..
Det tog ca 5 minuter innan jag ringde tillbax..
5 minuter..
Och på de 5 minuterna hade de redan ordnat de!!
Om någon svarar kanske så går frågan vidare till nästa!
Så är det bara!

Men nää.. Vi låter henne ha heeeeeeela kvällen på sig att svara..
SEN ringer vi till L, som är höggravid och har foglossning!
Tack, tack för den snytingen!!


Michiz

Ja, men det är väl inte mer än rättvist. Inte fan ska du tro att du ska ha de lätt i livet bara för att du är gravid. Nä nä, här ska vi bannemej få dig att må riiiktigt dålig (som att höggravid och foglossning gör livet till en dans) Be de dra åt fanders om de ringer och frågar om du kan jobba. =) Helsjukt att vissa kan få avvakta och du inte...


mämsen

Livet är allt annat än rättvist!

Men med en ungdomsarbetslöshet på nästan 30% kan arbetsgivarna behandla folk som de vill för de vet att man/du är beroende av pengarna!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: