2010-11-18
 15:53:16

Äckligt?!

Igår kände vi för en liten shoppingrunda..
Så vi packade in familjen oi bilen o körde till Väla :)
Blev bara en snabb visit eftersom att D hade jobbat..
Jag hittade en supersnygg kofta på H&M som jag köpte..

Vi körde en runda till Familia o kikade.. Hittade inget där så vi gick in på CityGross..
Jisses vad stor den affärenär! Shit.. Nästan så att man går vilse för tusan! Haha!
Köpte Runda nappar till en kompis.. (de har ju slutat tillverkas, så hon vill ha ett lager)
Och mitt i all shopping så började Liv att gny o bli hungrig..
Ja, vad gör man..?
Jo, man bänkar sig på en stege i gången vid blöjorna o ammar!
Finns inte så många alternativ att välja på :)


 
Tänkte att om jag sätter mig där vid blöjor o babysaker så borde ingen bli äcklad eller ta illa upp (Jo, det finns dom som tycker att det är "fult" att amma in public)
Och vi satt där i godan ro och folk kom o gick.. Haha..
Man såg att de hade svårt att inte titta, fast de försökte dölja det!
Jag bryr mig inte.. Är min bebis hugrig så.. =)

Vad hade du gjort?
Tycker du att det är konstigt eller äckligt att amma offentligt? :)


Becky

Jag ammar var jag vill å när jag vill :)



Vi har en likadan napphållare till C, så söt är den :D



PUBLICERAT: 2010-11-18, 16:30:50 | URL: http://smuk.blogg.se/
Emelie Nilsson

Jag hade helt klart gjort precis som du :D


Jenny

Jag är som du! Är barnet hungrigt så har det fått mat och sen vart det är spelar väl ingen roll så länge man gör det diskret kan jag tycka. Har varit med om folk som slänger fram tutten och har den ute ett bra tag både innan och efter maten!! Det är osmakligt.



Själv blev Felicia hungrig när vi satt på MAX och åt. Folk tittade men det är väl klart!



PUBLICERAT: 2010-11-18, 20:26:56 | URL: http://bellismamma.blogg.se/
Alexandra

Hmm jag hade ammat så gjorde jag med Emilia=) ska mitt barn svälta för att någon tycker det är äckligt eller fel att amma offentligt nej du gjorde helt rätt vännen=)



PUBLICERAT: 2010-11-18, 21:24:46 | URL: http://mealexandra.blogg.se/
Fanny

Dom som tycker de e äckligt kan väl låta bli att titta tycker man! Om bebis e hungrig ska bebis ha mat -o fuck alla idiotiska människor som inte tycker de... -Då kan man ju undra om dom istället vill ha ett högt tjutande barn vid sidan om sig..



-Tycker jag som ger flaska!

(amning e fint! önskar de hade funkat här med... Amma på!.:))



PUBLICERAT: 2010-11-18, 23:27:51 | URL: http://guckeliis.blogg.se/
mäms

Om någon tycker att det är äckligt beror det på deras perversa inställning!



Alla mammor har rätt att amma när dom vill, var dom vill. Basta!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: