2011-01-15
 13:57:34

Harald Hårfager..

Inte nu längre!
Mitt hår alltså! Gaaah!
Jag tappar hår som bara den.. :(
Trist.. Hårstråna bryts o delar sig.
Och jag som alltid haft skitbra hårkvalitet!
Trist..

Så här ser det ut på golvet efter att jag fönat håret



Plus fetingtussen som jag fäller i duschen.. :(
Vet inte vad jag ska göra åt de..

Tips..?


Becky

Tack så mycket! :)



Jag fällde också supermycket hår innan, men jag började sköta det ordentligt och nu fäller jag inte alls mycket :)



- Försöker att duscha varannan dag så att håret inte torkas ut av vattnet, sen om jag har svettats asmycket under dagen så får jag ju duscha iaf :P Haha

- Använder schampoo och myyyyyycket, mycket, mycket balsam varje gång.

- Ha inte håret blött i en turbanhanduk, föna inte det, platta inte det, sätt inte upp det i en snodd. Utan låt det lufttorka utsläppt.

När det är halvtorrt så borstar jag igenom mitt hår med balsamspray från klippoteket, kostar typ 50 kr på Maxi men varar länge.



Hoppas det hjälper för dig med, lycka till :) Puss <3



PUBLICERAT: 2011-01-15, 14:12:27 | URL: http://smuk.blogg.se/
Fanny

Jag tappade ocå jättemycket. -De e skitfult o avskavt på sidorna, o precis som du har jag haft bra kvalitet på de innan -vet inte vad som hände lixom (jo -de gör jag ju! Jag FICK BARN!) haha!

De blir bättre, iaf -o växer ut som sagt!

Dom säger att man får så tjockt hår under graviditeten o att man sen efter "fäller av" de... Jag vet inte -tyckte inte de blev tjockare, men tunnare blir de garanterat. Ajja. Som sagt -de blir bättre. mitt hårtappande har nästan slutat nu :)

Kram



PUBLICERAT: 2011-01-15, 20:35:19 | URL: http://guckeliis.blogg.se/
Emelie Nilsson

Jag tappar också supermycket hår just nu!! Precis som du har jag haft fin hårkvalitet innan men men...

Fast jag upplevde att mitt hår blev tjockare under graviditeten och då tappade jag verkligen INGET hår alls!

Det tar man tydligen igen nu... Va hos frissan strax innan nyår och hon sa att det kommer avta och bli "normalt" igen :) Längtar verkligen till dess... Avloppsrensningen nu är INTE kul ;(


Milo - Mamma till finaste Miranda & keane

Jag har samma problem , mitt började när ja väntade keane , och sen har det fortsatt ..dom säger att man tappar mer när man är gravid / ammar .. jag fick tips att det kan vara b vitaminer man saknar o det går att köpa som tillskott , jag har dock inte provat det än , seg som fasen med att komma iväg men det kan ju vara värt ett försök :P


Jenny

Jag har alltid börjat tappa hår när barnen har varit ca 3 månader och det har pågått ett tag. Jag tappar fortfarande och det har börjat bli väldigt irriterande. Hur snyggt är det med avbrutet hår på synliga ställen :)



Jag har köpt hem vitaminer då jag misstänker att det är där mitt bekymmer ligger.



PUBLICERAT: 2011-01-27, 15:18:41 | URL: http://bellismamma.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: