2013-05-25
 14:57:00

förlossningen

Jag var inlagd på förlossningen mellan måndag och tisdag pga högt blodtryck, huvudvärk, yrsel och svullna ben. De tog prover på mig som visade början till havandeskapsförgiftning, så de ville ha mig kvar över natten..
På morgonen kom det en läkare o pratade med mig o beordrade mig att ta det lugnt(med tanke på mitt bltr) sedan gjorde hon liten undersökning på mig o sa att jag mogen o skulle de behöva sätta igång mig skulle det inte vara några större problem, hon gjorde även en hinnsvepning.
Daniel och Liv kom och hämtade mig efter att han slutat jobba vid 13.. vi körde till Max o åt innan vi körde hem.. jag låg i sängen resten av den dagen och även kvällen för jag var så trött. på onsdag morgonen gick slemproppen..
Jag tänkte inte så mycket på det. men på kvällen skulle Daniel jobba kväll o doktorn hade ju sagt åt mig att ta det lugnt o inte anstränga mig i onödan, så Liv fick åka hem till farmor o farfar :)
Daniel körde hemifrån vid 15.30 för att lämna Liv o sedan börja jobba kl 16..
jag lade mig i sängen o satte igång min laptop o började titta på Morgan och Ola-Conny :) strax innan klockan 17 började jag få lite molande värk i magen och gick samtidigt på toaletten och då kom resten av slemproppen! pratade via sms med min"Buddha" aka MissMaddis och frågade henne om hon tyckte jag skulle ringa till förlossningen.
ja! det tyckte hon för det gick fort med första barnet också. sagt o gjort!
jag pratade med världens härligaste Bm och hon sa åt mig att ge det nån timme till o se om det sätter igång ordentligt eller bär är förvärkar. jag skriver sedan ett sms till Daniel o berättar vad som händer o att han får ha mobilen(väldigt) tillgänglig :)
 Jag smsar lite fram o tillbaka med Madde innan jag går in i duschen, klockan var väl ca 17.30 då. Står där en liten stund o värkarna börjar göra mer ont.
Går ur duschen o ringer till Daniel o ber honom komma hem för nu gör det ONT! ringer även till svärmor o berättar att vi ska åka in till förlossningen för nu jäklar ska här födas barn!
Daniel bad mig gör några smörgåsar till honom som han kan ha med sig(han hade inte hunnit äta kvällsmat) så de ställde jag mig o gjorde medan jag väntade på att han skulle komma hem, samtidigt som jag klockade värkarna som fortfarande kom ganska oregelbundet.
Daniel kom hem strax efter klockan 18. Innan vi körde kom vi på att vi kanske skulle ha bilstolen med oss! Så den började JAG mecka med mellan mina(ganska smärtsamma) värkar :) Men det slutade med att Daniel fick sätta fast den :)
vi satte oss i bilen o jag säger till Daniel att stanna till en snabbis på maxi så jag kunde springa in o köpa dricka o bananer! haha!
värkarna kom ff ganska oregelbundet när jag sprang in på maxi.
Träffade på en bekant som frågade hur det var med mig o jag säger lugnt "jodå, vi är på väg till förlossningen.. måste bara ha något att äta" haha!
När jag sedan kommer ut till bilen kommer värkarna med 3 minuters mellanrum så Daniel kör i 150 km/h in till Kristianstad.
Vi går upp till förlossningen o ringer på dörren, en uska svarar o jag säger "hej, det är Louise jag tänkte föda barn" haha! 
Hon släpper in oss o möter upp oss. vi får komma in på rum 4 (om jag minns rätt) och bm kommer in o pratar med oss..  Värkarna kommer ff med 3 minuters mellanrum. Hon sätter ctg på mig som jag fåR ligga med en stund innan hon kommer in igen o hjälper mig på med sjukhuskläder osv..
Jag frågar om jag får ta en dusch eftersom att det gör ont . hon plockar fram handduk o grejor, sätter en nål i handen på mig o sedan går hon ut (vet inte vad hon skulle göra) jag vankar runt inne på rummet innan jag ställer mig o hänger på sängen.. det gör ONT nu!
PLASK säger det! jag tittar ner o per hur vatten rinner längs benen på mig. Jag tittar på Daniel o säger att "antingen kissade jag på mig eller så gick vattnet nu" haha!
 klockan var då 19.45. Daniel ringer på klockan o Bm och uskan kommer in o hjälper mig upp i sängen o jag får lustgasen.. De båda går ut igen o där ligger jag o suger på den härliga lustgasen :)
strax efter kl 20 ringer jag som tokig på klockan för jag måste krysta! 
In kommer uskan o jag skriker på henne att jag måste krysta! Hon ringer på klockan o Bm kommer också in, Hon hinner precis få på sig handskar innan jag börjar krysta o klockan 20.20 3 dagar för tidigt den 1a maj föddes en perfekt liten flicka på 3015 gram och 50 cm! <3
 
 
 


Anna

Vilken fin berättelse :) såg även att våra döttrar är födda på samma dag med endast en timmes mellanrum :) Julia föddes 21.22. Även vikten var lik (2925 vägde J ) och hon var också 50 cm lång :)



PUBLICERAT: 2013-07-30, 00:08:37 | URL: http://annamyren.blogg.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: