2009-02-12
 07:33:38

Räligt!!


Fyyyyyy fan! Jag och mannen var på ICA i tisdagskväll och köpte ett kilo köttfärs.. Tänkte göra köttbullar igår..
När sambon packade upp köttfärsen så utbrister han -"Fy fan vad köttfärs luktar illa" Va fan tänkte jag.. Då är det ju nåt fel på den isf! För köttfärs brukar inte lukta illa så ju..
Jag stoppar ner näsan i färsen och mycket riktigt DEN STANK!! 
(vi är båda mycket noga med att kolla så att förpackningarna är hela så det var den)
Riktigt illa! + att den var helt grå och missfärgad i botten och inuti färsen..
Jag tog på mig skorna och spatserade ner till ICA igen (med köttfärsen och kvittot) och sa att köttfärsen var köpt dagen innan  och så bad jag henne lukta på den!
Hon tyckte så klart att det var förargligt och hon tog tillbaka färsen och gav mig pengarna tillbaka.
Lukten (STANKEN) sitter fortfarande kvar i näsan.. Mår illa bara jag tänker på de.. Usch..

Nästan samma sak hände svärmor för typ 2 veckor sen.. Hon hade köpt färs på Coop.
När hon kom hem och började steka den så luktade de blöt hund och det hade bara blivit vätska och fett i stekpannan trots att det uppgavs att det var 15% fett och Sverige var ursprungsland!
RÄLIGT!!

När hon kom tillbaka till Coop så fanns där inte en enda förpackning kvar i kyldisken.
De hade tagit bort alla och de ville inte ta emot svärmors färs (undrar vad det var för fel på den)
Men hon fick pengarna tillbaka.
Köttet som hon köpte var sånt som butiken får färdigpackat..


Har du råkat ut för nåt liknande nån gång?


Pernilla

Sv; Ja jag hoppas också att det hjälper.



Men fyy f*n vad äckligt med köttfärsen!



PUBLICERAT: 2009-02-12, 09:25:10 | URL: http://pernillamariaa.blogg.se/
Rebecca

gud va äckligt! har inte hänt mig men en gång köpte vi riven ost som vi skulle ha till tacosen, jag älskar ost och kunde ju såklart inte låta bli att tjuvsmaka så öppnade påsen och tog en liten hög, tryckte i mig de, när det var dags att hälla upp osten i skål så såg jag att de va massa mögel i botten av påsen. så jävla vidrigt, kan ju säga att jag kräktes upp det och behövde inte ens "hjälpa till" att få upp det. Mögel är nåt av det äckligate jag vet och klarar inte av att se det ens utan att spy.



PUBLICERAT: 2009-02-15, 13:12:48 | URL: http://alskadeliam.blogg.se/
Lotti

Uhha! Vi köpte också färs på Coop en gång, den luktade inget men smakade surt så vi fick slänga en köttfärssås för 6 personer.. Rätt surt! På samma gång köpte vi krossade tomater, som sen visade sig gått ut i datum. Vi gillar inte Coop :P



PUBLICERAT: 2009-02-19, 10:40:39 | URL: http://yoohh.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: