2010-02-19
 19:49:21

Stroppig..

Eller egentligen ganska otrevlig var hon i Telenor butiken när jag kom dit för att lämna in min telefon idag..
Den har länge hållt på att störa sig..
Tappar mottagningen, ibland hör personen i andra änden inte mig, och så låter det som att man snabbspolar rösten o sen bryts det..
Ganska irriterande!
Så jag betsämde mig för att lämna in den.. Eller jag fick tummarna loss rättare sagt!
Och JÄVLAR vad bitchig hon var..
Jag har köpt telefonen på Telenor, men har abonnemang hos Tele2 då jag inte var nöjd med Telenor när jag hade det..
Och det första hon säger när hon pelar isär telefonen är
" Har du inte ditt Telenor abonnemang i denna telefonen?"
Varpå jag svarar:
"Nej, jag har inte Telenor"
Och hon säger:
"Okej, du har kontantkort hos Telenor."

Vaddå kontantkort?!
Var på Simkortet står det?!
Åhh.. Det är faktiskt abonnemang, och det upplyste jag henne om..
Hon såg allmänt sur o irriterad ut.. :/

Hon tog emot telefonen o gav mig en sleden Sony Ericsson K610i att låna..
Jag frågade hur lång tid det skulle ta o fixa ungefär..
"ca 2-3 veckor."


Jaja.. Det är bara att vänta :)
Men jag tycker iallafall att man ska vara lite tillmötesgående och trevlig när man står i butik eller överhuvudtaget jobbar med service yrken!


Ana

Jag håller med dig.. Har stött på flera sånna i buriker.. Det är nästan så att man skulle vilja fråga dom, trivs du inte med ditt jobb eller har du bara en dålig dag? Om du inte trivs - BYT och om du har en dålig dag så ska det inte gå ut över kunderna utan du ska faktiskt kunna vara professionell... jaja



Sv: tack för din fina kommentar! :)



PUBLICERAT: 2010-02-20, 12:55:17 | URL: http://anaaana.blogg.se/
Becky

Men de på Telenor i Hässleholm är verkligen inte serviceinriktade och kassa. Då när jag skulle skaffa nytt när jag skaffade min samsung så var jag först inne på Telenor, efter 20 minuter så frågar jag den ena i kassan varför den andra bara försvann ut på lagret när det var ca 10 pers som stod i kö. Då var den personen på fika, för det var faktiskt dags för det. och det skulle ta max en halvtimme till innan han kom ut.. Eh, jag bara gick. För om man måste fika innan man tar hand om kunderna så ska man fan inte ha kunder alls anser jag. Gick till Telia och fick fett bra service där och skaffade även telefon och abonnemang hos dem..



Nej, fy för telenor.



PUBLICERAT: 2010-02-20, 13:57:07 | URL: http://smuk.blogg.se/
mamma

Vissa människor ska bara INTE jobba inom ett serviceyrke.

Men hon hade kanske bråkat med killen, men det är faktiskt ingen ursäkt!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: