2010-11-16
 09:22:29

Blöjor o nappar

Ska först o främst berätta att Bambino's runda nappar har slutat tillverkas! :@
Givetvis är de Liv's favorit nappar.. Hehe..
Så jag hade två alternativ, antingen köpa upp ett lager med runda nappar eller försöka vänja henne vid några andra nappar :)
Jag valde att ta fighten o försöka vänja henne vid några andra :)
Och det har gått bra! I början var det pip o gnäll o hon skulle inte alls ha den andra nappen..
Men det visade sig att jag är ännu lite mer envis.. Så jag vann! Haha!

Har testat en hel del olika nappar..



Det är den lila hon nu tar.. Ringde Bambino o hörde om det fanns nån liknande den runda o hon föreslog den.. (MAM Original)

Vi har även testat



En ny från Bambino (Längst upp till vänster), den var ingen höjdare.. Barta åkte ut när hon sög på den..
Denrosa uppe till höger (Vet inte märket), men den funkade inte heller..  Kläktes o tykte inte om den..
Nappen längst ner till höger är också en MAM, men har inte den skåran som MAM original 6+ har, så den åker bara ut när hon suger..
Man får helt enkelt prova sig fram..
Det är ju en djungel med alla nappar! :)

Och samma med blöjor, som jag skrev i ett tidigare inlägg..
Har nu testat Willy's egna..



Och de är jättebra!
Och BILLIGA! Alldeles fantastiskt billiga! Haha! :)
Köpte två paket med
56 blöjor i varje för 69:-
Kan det bli billigare?!
Dessutom är de små grodor på dom.. Och jag ÄLSKAR ju grodor!
Så de passar mig o Liv alldeles utmärkt! :)


eva

vad är det du skriver ?? har dom slutat tillverka bambinos runda..det är den enda nappen min dotter tar =/ fuck !

sonen min tog oxå bara bambinos runda. runt 1 år tog han andra nappar innan dess var det totalstopp =/



PUBLICERAT: 2010-11-17, 19:13:24 | URL: http://fonmo.blogg.se/
Mamma till en prinsessa

Hej jag ville att min dotter skulle börja med napp och drf köpte några st men tyvär tar hon ju ingen av dom. Tillslut tänkte ja på runda nappar o beställde hem två st och dom tar hon bra. Men ja börjar ångra mig nu och vill att hon ska vänja sig vid " vanliga" nappar som finns ute i butik så man slipper tänka på napp om dom försvinner. Hon är nu 2½månad. Hur gjorde du så din flicka tog andra nppen?



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: