2011-01-06
 16:31:23

Inga skambud tack!

Vad är det för fel på människor idag egentligen?
La ut tre mobiltelefoner på blocket i söndags, två av de blev sålda direkt!
Och en tjej från Fagersta ville köpa min rosa SE W595:a..
Sure.. Jag hade begärt 750:- för den (Den är i jättebra skick, olåst och 4 månaders garanti kvar + ett extra oanvänt originalbatteri)
Hennes pappa skulle sätta över pengar till mig antingen i måndags morse eller på kvällen, beroende på hur han jobbade..
HOn trodde dessutom att vi hade samma bank.
Inga pengar kom på måndagen och inga på tisdagen..
Jag mailade o frågade henne om hon var säker på att han hade samma bank..
Inget svar.. Hmm..
Igår skrev jag ett mail och sa att om du inte hör av dig eller för över pengar till ikväll så måste jag sälja den vidare (Säkert 10 pers hade ringt, sms:at och mailat sitt intresse)

Igår eftermiddags fick jag ett mail:

"Hej. Förlåt, har inte varit hemma.. Nej jag fick en mobil av min pojkvän i förrgår.. så jag behöver inte köpa den, men tack ändå o sorry för att jag inte kunnat hört av mig, lycka till. Mvh"

I tisdags natt (klockan 02.45) fick jag ett sms och ett mail från en kille som var jätteintresserad av en av de redan sålda telefonerna..
HAn ringde mig 05.30 och när jag vaknade med Liv vid 06.30 skrev jag ett sms "Är du medveten om vad klockan är?!"
Varpå han ringde igen och pratade in på mitt mobilsvar
"Jag fick precis ett meddelande av dig där det stod, är du medveten om vad klokcan är? och det är jag. De flesta ska ju upp o jobba och då måste man ju gå upp. Många av mina kompisar jobbar och då går de upp så här tidigt, därför vågar jjag ringa. Jag vet ju inte vad du jobbar med..."
Shit alltså!
Jag skrev till honom att jag är mammaledig med min 6 månaders bebis o gärna vill sova när jag får chansen!
Och sa även att telefonen han var intresserad av redan är såld.

Han frågade då om SE telefonen var kvar o jag sa att den är antagligen såld..
Men om jag inte får pengar eller svar från tjejen så får du köpa den, sa jag då.

Efter jag fick mailet från tjejen igår skrev jag till honom att telefonen inte var såld så han kunde få köpa den om jhan ff var intresserad..
Och GUESS WHAT!

Han ringde i morse! Klockan 06.30!!
IDIOT!

Well.. Det var de.. Var bara tvungen att kräka av mig lite :P

Fick iaf den såld igår..
En kille o en tjej kom o tittade på den o försökte pruta ner den till 500:-
Men glöm det!
Den är i så fint skick + olåst och garanti kvar!
Nä, sa jag.. Då behåller jag den hellre..
600:- imnte ett öre mindre, sa jag.. Där är jättemånga som har hört av sig om den..
Så jag behöver inte sälja den för så låte! :)

Nästa gång jag lägger ut en annons ska jag skriva

"Var vänlig och ring inte EFTER 22.00 på kvällen och INNAN 08.00 på morgonen.
Inga skambud tack"


mamso

Jo du vet den som ligger bäst till hos gud när han/hon dör, är den som har mest prylar och pengar på kistbotten, :-)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: